| | | AAA
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Hugona Kołłątaja
JESTEŚMY ODPOWIEDZIALNI I ROBIMY WSZYSTKO, ABY WIRUS SIĘ NIE ROZPRZESTRZENIAŁ !

Poznajemy zawody

„SPOTKANIA Z CIEKAWYMI LUDŹMI I ZAWODAMI”

Jest to program zajęć pozalekcyjnych, realizowany w naszej szkole w roku szkolnym 2016/2017. Innowacja skierowana jest do uczniów naszej szkoły, a  uczniowie z klasy II b biorą w niej czynny udział. Głównym założeniem jest odkrywanie, czym jest praca w życiu człowieka. Zależy nam na wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów przez  poznanie różnych zawodów, a także okazywaniu szacunku dla pracy człowieka. To wszystko będziemy odkrywać na comiesięcznych wyjściach w miejsca mniej lub bardziej znane.

W październiku odwiedziliśmy Muzeum Wojska w Białymstoku, a tam Pan Piotr Białokozowicz zabrał nas w świat nam nie znany. Poznaliśmy jego badawczy sposób pracy, przygotowanie wystaw oraz zajęć dla zwiedzających. Zwiedziliśmy całe muzeum i wzięliśmy aktywny udział w wasztatach.

Listopad zaprowadził nas do jednego z hoteli, w którym mieliśmy okazję nie tylko przejechać się windą na najwyższe piętro, by zobaczyć panoramę miasta, ale poznać wiele zawodów i ludzi, którzy tam pracują. Zwiedzanie zaczęliśmy od recepcji, następnie poznaliśmy restaurację, kuchnię, dyskotekę, kręgielnię. Czuliśmy się jak specjalni goście przebywając w apartamentach hotelu. Hotel zachwycił nas i zaskoczył ilością pokoi, gości- lekcja matematyki była konieczna. Na końcu udaliśmy się do sali rekreacyjnej z widokiem na basen. Bardzo dziękujemy Pani Basi, która przybliżyła nam pracę w hotelu, odpowiedziała na liczne pytania i pokazała najgłębsze zakamarki.

Wizyta w Radio i Telewizji Jard pozwoliła nam przez chwilę poczuć się prawdziwym redaktorem i dziennikarzem. Nie dość, że mogliśmy posłuchać i poobserwować dziennikarza w audycji radiowej " na żywo", to sami również nagraliśmy krótki reportaż.

Zakład Unieszkodliwiania Odadów Komunalnych w Białymstoku był kolejnym miejscem naszych odwiedzin. Chociaż nazwa nie brzmi może zaskakująco, to właśnie to miejsce pracy zaskoczyło nas najbardziej. Już na samym początku zostaliśmy wyposażeni w kaski ochronne i kamizelki ostrzegawcze oraz zestawy słuchawkowe. I jak zwiadowcy udaliśmy się na zwiedzanie. Wielki piec, do którego można zajrzeć, najwyższy komin, wiatraki wielkości sali lekcyjnej, to były jedne z wielu rzeczy, które zachwyciły nas najbardziej.

Marzec zaprowadził nas w bardzo tajemnicze miejsce w Białymstoku, które to znajduje się w jego centrum. Archiwum Państwowe okazało się bardzo interesującym miejscem z którego wyszliśmy wzbogaceni o wiedzę, której nie znajdziemy w żadnej książce.

Banka PKO BP- nasza wizyta rozpoczęła się od zwiedzania banku. Następnie dowiedzieliśmy się, kto może pracować w banku i jakie sprawy można w nim załatwić. Spotkanie nasze zakończylismy rozmową z Panem Dyrektorem, który wyposażył nas w niezbędną wiedzą do założenia konta. Uszczęśliwieni wróciliśmy do domu liczyć swoje oszczędności w skarbonce.

Jak przystało na podróżowanie, naszą przygodę zakończyliśmy na Dworcu PKP i w Ekspozycji Kolejowej w Białymstoku. Mieliśmy możliwość porównania dworców, tego obecnego pięknego i nowoczesnego z tym z przed wielu laty. Nawet nie sądziliśmy, że historia kolejnictwa sięga tak daleko. a zbiory są tak bogate.

WIZYTA KLASY IIB W HOTELU "GOŁĘBIEWSKI"